یزدفردا :صفار هرندى: *‌حرف آقاى احمدى‌نژاد اين است که بايد در کارها، مسجد محورى و قرآن مدارى را پيشه کنيم * پارسال 250 ميليارد ريال کتاب از ناشران و نويسندگان خريداري شد که طي 10 سال گذشته بي‌سابقه بود


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مکتبي بودن دولت گفت: خداوند متعال تمام برکات را در دولت نهم قرار داده به طوريکه اين دولت، مسير حرکت خود را قرآن و عترت قرار داده است.


"محمدحسين صفار هرندي"در جمع اعضاي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان يزد تاکيد کرد: دولت نهم در مسير قرآن و مسجد حرکت مي‌کند و دولت به اين حرکت که در دولت‌هاي گذشته مهجور مانده بود، افتخار مي کند.


وي گفت: دولت نهم اصراردارد به شعارهاي انقلاب برگردد زيرا معتقديم مردم به ارزش‌هاي انقلاب پايبندند.


صفار هرندي اظهار داشت: حرف آقاي احمدي‌نژاد اين است که بايد در کارها، مسجد محوري و قرآن مداري را پيشه کنيم.


صفار هرندي در ادامه به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال 250 ميليارد ريال کتاب از ناشران و نويسندگان خريداري شد که طي 10 سال گذشته بي‌سابقه بود.


وي رشد فعاليت‌ها در حوزه قرآني و کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد را نيز در طول 30 سال گذشته بي‌سابقه توصيف کرد.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتقاد از عملکردهاي امور قرآني در گذشته، وظيفه خادمين قرآن و فعالين مساجد را در مسير حرکت انقلاب اسلامي سنگين دانست.


وي به اجراي سمفوني انقلاب در سالجاري اشاره کرد و گفت: اجراي اين سمفوني گمشده 30 سال انقلاب اسلامي بود.


صفار هرندي در باره بخش تئاتر هم گفت: ميزان استقبال علاقه مندان تئاتر در سال گذشته دو ميليون نفر بود که امسال به شش ميليون نفر رسيد.


وي افزود: مردم علاقه مندند تا تئاتر در حوزه دين قوي‌تر وارد شود و تئاتر ديني بيشتر مورد استقبال مردم است.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: تعداد هنرمندان تئاتر نسبت به سال قبل سه برابر شده که اين موفقيت يک گام رو به جلو براي امور هنري است.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا